Over Komang - Stichting Bidadari

Voor jongeren met een verstandelijke beperking op Bali

.

Omdat zij zelf gezegend werden met 4 gezonde kinderen, besloten Komang en zijn vrouw Ketut in 2007, om zich in te gaan zetten voor jongeren met het syndroom van Down en/of autisme in hun dorp Selat en wijde omgeving.
Zij wisten enkele dorpsgenoten als vrijwilliger te betrekken bij hun plan. Er werd gekozen voor een kleinschalig scholings-project voor jongeren vanaf 12 jaar.

Als afgestudeerd bioloog, die helaas geen werk op zijn eigen vakgebied kon krijgen, verdiende Komang de kost als chauffeur voor toeristen.
Om een stichting op te richten en het project te starten en draaiende te houden, ging Komang met regelmaat bij vrienden langs die werkzaam waren in hotels en restaurants.
Hij vroeg hun bij die bezoeken om een deel van hun fooien af te staan. Zelf droeg hij ook bij met een percentage van zijn tipgeld.

Via zijn werk maakte Komang Nederlandse vrienden, die (aangestoken door zijn inzet en enthousiasme over zijn project) besloten om ook het project te steunen. Zo breidde de olievlek zich uit...

In 2010 ontving Komang samen met zijn vrouw Ketut de initiatie tot priester. Iedere dag komen er mensen naar hun huis voor een healing; met name op het mentale vlak.